Hancock, T. M. (2007). The business of universities and the role of department chair.
International journal of educational management
, 21(4), 306-314.
https://doi.org/10.1108/09513540710749528
Harvey, M., Shaw, J. B., McPhail, R. y Erickson, A. (2013). The selection of a dean in an academic
environment: are we getting what we deserve?
International Journal of Educational
Management
, 27(1), 19-37. https://doi.org/10.1108/09513541311289800
Juntrasook, A. (2014). ‘You do not have to be the boss to be a leader’: contested meanings of
leadership in higher education.
Higher Education Research & Development
, 33(1), 19-
31. https://doi.org/10.1080/07294360.2013.864610
Larrán-Jorge, M., Escobar-Pérez, B. y García-Meca, E. (2013). El sistema de acreditación
nacional: la opinión de los profesores universitarios de Contabilidad.
Revista Española
de Documentación Científica
, 36(3), 015. https://doi.org/10.3989/redc.2013.3.947
Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades.
López-Gómez, E. (2018). El método Delphi en la investigación actual en educación: una
revisión teórica y metodológica.
Educación XX1
, 21(1), 17-40,
https://doi.org/10.5944/educxx1.20169
Narváez, J. L. (2008). La Universidad y su gestión. Revista de Gestión Universitaria. 1(1),
recuperado en http://www.gestuniv.com.ar
Obers, N. (2015). Influential structures: understanding the role of the head of department in
relation to women academics’ research careers.
Higher Education Research &
Development,
34(6), 1220-1232. https://doi.org/10.1080/07294360.2015.1024632
Ortega, E., Jiménez, J. M., Palao, J. M. y Sáinz de Baranda, P. (2008). Design and validation of
a questionnaire to value the preferences and satisfaction for young players of basketball.
Cuadernos de Psicología del Deporte
, 8(2), 39-58.
Ortiz, J. (2015). La crisis de la Universidad y su transformación: la colaboración y el trabajo en
red.
Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa
, (28), 190-211
Preston, D. y Floyd, A. (2016). Supporting the Role of Associate Dean in Universities: an
Alternative Approach to Management Development
. Higher Education Quarterly
, 70(3),
264-280. https://doi.org/10.1111/hequ.12099
Real Decreto 415/2015, de 29 de mayo, por el que se modifica el Real Decreto 1312/2007, de
5 de octubre, por el que se establece la acreditación nacional para el acceso a los
cuerpos docentes universitarios. Boletín Oficial del Estado, núm. 144, de 17 de junio de
2015, pp. 50319 a 50337
Rodríguez-Pulido, J., Aguiar-Perera, M. V. y Artiles-Rodríguez, J. (2016). Formación de
gestores universitarios en Argentina, Chile, Ecuador, Perú, Uruguay y Venezuela.
Revista